Ministerstvo zdravotnictví spouští na stránkách chatbota ke koronaviru, pomůže lidem se základními dotazy a důležitými kontakty

sestra_Anežka

V souvislosti s aktuálním vývojem ohledně šíření nového koronaviru v ČR spustilo Ministerstvo zdravotnictví ČR na webových stránkách ve spolupráci s IBM chatbota, virtuální sestru Anežku. Jde o počítačový program určený k automatizované komunikaci s lidmi. Při náporu dotazů chatbot pomůže lidem zorientovat se v informacích na stránkách a případně je odkáže na live chat s živým operátorem či na další infolinky. Chatbot Anežka se bude postupně učit novým tématům a vyvíjet se jak s obsahem stránek, tak i s kladenými dotazy.

Virtuální sestra Anežka bude na stránkách ke koronaviru pomáhat všem, kteří potřebují zodpovědět základní dotazy k prevenci, léčbě, zavedeným opatřením a k dalším souvisejícím tématům. Anežka vznikla tuto neděli a průběžně se bude učit novým tématům. Bude nasazena na stránky ministerstva ke koronaviru, obecné stránky ministerstva a případně také na sociální sítě. Anežka bude mít nepřetržitou službu 24 hodin 7 dní v týdnu pro všechny občany. Pokud komunikace s Anežkou tazatele neuspokojí, nabídne mu Anežka alternativu v podobě live chatu, nebo v podobě dalších kontaktních míst.

Pro aktuální informace doporučujeme občanům nadále sledovat webové stránky a sociální sítě Ministerstva zdravotnictví ČR, speciální stránky ministerstva ke koronaviru včetně aplikace k výskytu onemocnění v ČR, dále pak webové stránky a sociální sítě ostatních resortů, případně také stránky Státního zdravotního ústavu, Světové zdravotnické organizace či Evropského centra pro prevenci a kontrolu nemocí.

Odbor komunikace s veřejností
Ing. Gabriela Štěpanyová, tisková mluvčí, tel.: 224 972 167, e-mail: tisk@mzcr.cz